tisdag 18 juni 2013

Dirty work!


Äntligen! Är jag igång med mitt sommarprojekt/jobb. Har pratat med pappa om att jag ska måla boden sen förra vintern ungefär.. så nu äntligen är det igång. Tur det för jag är verkligen i stort behov av pengar! Föresten så har jag, förut det här, också fått sommarjobb på lekland i karlstad men den lönen får jag när sommarlovet är i stort sett slut. Det suger.. :/ Så får fixa pengar på annat sätt.

Borstat färg från väggarna är det jag har gjort hela dagen, så boden är ren imorgon när jag ska måla. Det känns som jag har ett kilo med färgdam i lungorna och lukten av gammal falu rödfärg börjar precis försvinna efter allt dam jag andas in under dagen.. kul jobb det där! ;)    Ett tips: om du ska skrapa/borsta gammal färg från hus eller vadsom, skaffa munskydd innan!

//small

Inga kommentarer: