onsdag 17 april 2013

Home made Ice Tea

Ligger uppkrupen i min lilla soffa, med benen utanför kanten, datorn i knät och dricker upp det sista av mitt hemma gjorde is te. Himla gött! ;D
Första gången jag provat att göra hemma gjort is te, så va lite skeptisk. Men det blev jätte gott! Så här får ni ett jätte enkelt och snabbt recept. Du behöver:

  • En glasflaska eller liknande (inte plast!)
  • Kokat vatten.
  • Någon sorts frukt te.
  • Citron saft (alltså saft ifrån citronen, inte söt saft som man blandra med vatten!)
  • Honung.



Koka upp vatten. Häll i honung och citron i glas flaskan. Jag har ingen bestämd mängd häller bara i så mycket som jag tycker känns bra. Ta några påsar frukt te, eller en te sil med lös te (som jag hade). Häll i det varma vattnet och låt det dra ett tag. Ta ur te påsarna och låt det svalna (jag la in det i kylen så det gick lite fortare) och förvara i kylen. Drick och njut! :)

Ska föresten lägga upp bilder senare från när jag gjorde ''flagg manikyr'' på mig och Emma. Har gjort om mina egan nu, blev jätte fult men ni får en dålig bild på det nu endå.

//Small


British nails.!





Inga kommentarer: